Wednesday 7 December 2011

YB Zul Jangka Anwar Akan Di Penjara 12 tahun?



YB Zulkifli Nordin dalam ceramahnya di Selangor berkata Anwar berkemungkinan besar akan dipenjarakan tidak kurang dari sembilan tahun jika didapati bersalah meliwat Saiful Bukhari Azlan.

Menurut beliau, kes 1998 dan kes liwat saiful sangat jauh bezanya. Tahun 1998 satu-satunya bukti yang ada hanyalah tilam dan tuduhan meliwat dikenakan setelah lebih 6 tahun kejadian berlaku menyebabkan saksi lupa banyak fakta yang telah dimanipulasi oleh peguambela untuk memenangi kes tersebut.

Tapi dalam kes kali ini Anwar tiada aliby dan bukti yang dikemukakan oleh pendakwaraya sangat kukuh sehingga tidak dapat disangkal oleh peguambela. Anwar tidak berani memanggil saksi aliby beliau kerana takut segala penipuan beliau terbongkar.

Menurutnya lagi jika didapati bersalah, maka kebiasaannya hakim akan melihat kes pendakwaan terdahulu untuk menjatuhkan hukuman. Memandangkan kes pendakwaan telah berlaku 9 tahun yang lalu, maka hakim biasanya akan menjatuhkan hukuman tidak kurang dari 9 tahun. Beliau menjangkakan hakim akan mengenakan hukuman 12 tahun. Itu mengikut amalan biasa kehakiman.

Jadi kepada anwar ibrahim.... selamat datang ke Sg Buluh!!!

3 comments:

  1. salam bro,

    mohon link kan blog saya :

    http://halizanpuchong.blogspot.com/

    terima kasih

    ReplyDelete
  2. ok, tiada masalah halizan. yang lain boleh tinggal mesej untuk link... kecuali blogger pakatan.. hahaha

    ReplyDelete
  3. ok blog tuan sy dh link..mohon perkara sama dapat dilakukan..salam perjuangan :)

    ReplyDelete